|
Masz pytanie? Zadzwoń:
+48 32 700 72 24

Najczęściej zadawane pytania

Masz pytania na które nie znasz odpowiedzi?

Jeśli masz pytania odnośnie świadczonych przez nas usług, prosimy byś przed kontaktem z naszym biurem obsługi klienta zapoznał/a się z najczęściej zadawanymi pytaniami przez naszych klientów. Pytania zostały pogrupowane tematycznie w celu umożliwienia szybszego odnalezienia poszukiwanej odpowiedzi.


Pytania ogólne

Zapomniałem/am nazwy użytkownika lub hasła do mojego konta, co muszę zrobić by je odzyskać ?

W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa Państwa usług, nie przechowujemy żadnych haseł w postaci jawnej, a jedynie w formie zahaszowanej nie pozwalającej na ich odzyskanie, w związku z czym możliwe jest wyłącznie wygenerowanie nowego hasła.

Wygenerowanie nowego hasła ze względów bezpieczeństwa możliwe jest wyłącznie poprzez kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. W celu jego wykonania wymagane będzie przesłanie na adres BOKu zeskanowanego wniosku o wydanie nowego hasła do usługi wraz z odręcznym podpisem oraz załączonym skanem dokumentu potwierdzającego Państwa tożsamość – w przypadku firmy jest to skan dokumentu nadania numeru NIP lub REGON, w przypadku osoby fizycznej skan obu stron dowodu osobistego.

Czy oferują Państwo sponsoring serwerów lub innych świadczonych usług?

Na chwilę obecną nie oferujemy sponsoringu żadnych ze świadczonych przez nas usług. Jednakże jesteśmy zainteresowani podjęciem obustronnej współpracy z różnymi firmami z sektora IT.

Jestem zainteresowany/a współpracą z Państwa firmą, z kim powinienem/powinnam się kontaktować?

Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą z naszą firmą prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, tam uzyskają Państwo wszystkie potrzebne informacje.

Jak można zostać resellerem Państwa usług?

Jeśli są Państwo zainteresowani zostaniem resellerem usług naszej firmy, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta SimpleVPS.pl gdzie uzyskają Państwo więcej informacji na ten temat.


Serwery VPS

Czy mogę przetestować jakoś serwer VPS przed jego zakupem?

Istnieją dwa sposoby na przetestowanie naszych serwerów przed zakupem docelowej usługi:

1. Pierwszym sposobem jest zakupienie serwera typu Slim na okres jednego miesiąca. Jest to najtańszy serwer w naszej ofercie i posiada bardzo ograniczone zasoby, lecz dzięki niemu istnieje możliwość dokładnego przetestowania naszych usług. W przypadku gdy zdecydują się Państwo w przeciągu tygodnia od utworzenia serwera w wersji Slim na zakup docelowego, większego serwera możliwe będzie zwiększenie zasobów już zakupionego VPSa płacąc jedynie różnicę w cenie pomiędzy wybranym pakietem, a pakietem Slim.

2. Dla firm/osób którym wystarczy sprawdzenie naszego łącza internetowego udostępniliśmy specjalny adres IP pod którym można sprawdzić jakość połączenia oraz trasę do jednego z naszych serwerów VPS:
   - 194.28.229.132
Połączenie i trasę można sprawdzić korzystając z następujących programów:
   Microsoft Windows: ping, tracert
   Linux/Unix: ping, mtr

Czy możliwe jest zakupienia serwera w innej konfiguracji niż przedstawionej w ofercie?

W przypadku klientów którzy wymagają specyficznych parametrów technicznych dotyczących zasobów serwera, istnieje możliwość stworzenia indywidualnej oferty serwerów wirtualnych. Warunkiem jest jednak to, by VPS nie miał parametrów niższych niż zdefiniowane w serwerze Xen VPS – Root – Pakiet Medium.

Czy jest możliwe zwiększenie zasobów już zakupionego serwera?

Tak, istnieje taka możliwość. W celu uzyskania większej ilości informacji zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Jakie systemy operacyjne mogą zostać zainstalowane na VPSie?

Na dzień dzisiejszy udostępniamy możliwość instalacji z poziomu panelu VPSAdmin następujących systemów operacyjnych:

  • CentOS 5
  • Debian 5 Lenny
  • Debian 6 Squeeze
  • Gentoo 2011
  • PLD 3.0 TH

Jeśli potrzebują Państwo innego systemu operacyjnego prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta – postaramy się udostępnić możliwość jego instalacji.

Gzie mogę sprawdzić wykorzystanie zasobów zakupionego serwera?

Informacje na temat wykorzystania zasobów serwera VPS można znaleźć po zalogowaniu do panelu VPSAdmin. W sekcji „Wykresy” dostępne są wykresy wykorzystania zasobów serwera na przestrzeni ostatnich dni.

Jak często odświeżane są wykresy oraz informacje o wykorzystaniu zasobów serwera?

W panelu VPSAdmin znajdują się dwie sekcje informujące o wykorzystaniu zasobów systemowych: górny pasek informacyjny oraz zakładka „Wykresy”. W przypadku górnego paska informacyjnego informacje o wykorzystaniu łącza oraz aktualnym wykorzystaniu procesora aktualizowane są co jedną minutę, natomiast informacja o zajętości dysku raz dziennie - w nocy. Wykresy aktualizowane są natomiast w odstępach dwugodzinnych (godziny parzyste) +- kilka minut, przy czym dane na wykresie wykorzystania zasobów dyskowych aktualizowane są tylko raz dziennie - w nocy.

Jak mogę zmienić hasło do panelu VPSAdmin?

W celu zmiany hasła do panelu VPSAdmin proszę się zalogować do niego, a następnie korzystać z opcji „Zmiana hasła” w sekcji „Konto”.

Zapomniałem/am hasła do konta root/administrator na swoim serwerze, jak mogę je odzyskać?

W przypadku utraty hasła do głównego konta administracyjnego (root, administrator) na serwerze VPS istnieje możliwość dokonania jego resetu. W celu wykonania go proszę zalogować się do panelu VPSAdmin i skorzystać z opcji „Reset hasła”.

Nie mogę uzyskać zdalnego dostępu do mojego serwera, co mam robić?

W przypadku braku możliwości zdalnego zalogowania się do serwera proszę skorzystać z konsoli awaryjnej dostępnej w panelu VPSAdmin. Pozwala ona na połączenie się bezpośrednio z serwerem, „tak jakby się przy nim siedziało”.

Ze względów bezpieczeństwa prosimy o nie pozostawianie zalogowanego użytkownika na konsoli awaryjnej po zakończeniu pracy!

Mój serwer się zawiesił i nie mogę się do niego zalogować, co mam robić?

Jeśli nie ma możliwości uzyskania dostępu do serwera z wykorzystaniem dostępu zdalnego oraz przez konsolę awaryjną można skorzystać z opcji zarządzania zasilaniem dostępne w panelu VPSAdmin. Zaleca się w pierwszej kolejności spróbowanie wyłączenia serwera w bezpieczny sposób korzystając z przycisków „Wyłącz serwer” lub „Uruchom ponownie”, a dopiero gdy to nie pomoże użycie opcji „Reset” lub „Wymuś wyłączenie” które mogą doprowadzić do uszkodzenia systemu plików. Proszę pamiętać, że serwer którego zasoby zostały całkowicie wysycone może wyłączać się nawet kilkadziesiąt minut!

Jeśli po tych zabiegach nadal nie będzie dało się dostać do serwera, prosimy o kontakt z pracownikami naszej firmy w celu uzyskania pomocy.

W jaki sposób mogę zmienić RevDNS adresów IP przydzielonych do serwera?

Zmiany RevDNS można dokonać logując się do panelu VPSAdmin, a następnie przechodząc do sekcji RevDNS.